čtvrtek 30. prosince 2010

Demomodel

Přemýšlel jsem, z čeho udělat model.

1/
Nejprve jsem se poohlížel v modelářských obchodech s vláčky > lanovky bývají doplňky kolejišť. 
Nejblíže měřítku modelu je velikost N (1:160) a Z (měřítko 1:220). Rozdíl od naší dvoustovky považuji za zanedbatelný. Bohužel obě měřítka jsou daleko vzácnější než známá "TT" a "HO", tzn. nejenže jsou dost drahá, ale mají také poměrně omezený sortiment doplňků. V "zetku" tak žádná lanovka neexistuje, v "enku" jen kabinková... navíc, co si budeme povídat, nejsou to teda žádné nádhery... tudy cesta nevede...

2/
Další varianta byla použít korálky a úplně tak abstrahovat tvar sedačky do kuličky apod. ... jenže to se mi moc nezdálo... 

3/
Sáhl jsem proto po knížce "Architecture and the Miniature" pro nějakou tu inspiraci...



...a napadla mně pak taková "strojařská" varianta, která i odpovídá charakteru celého návrhu lanovky. Má výhodu, že i při miniaturních rozměrech (2,5 x 5 mm) lze sedačku vyrobit tak, že vypadá jako sedačka. Jedná se o plexi polepené průsvitnou červenou fólií nalepené na šicí jehle, která je navlečená na nit. Sloupy a strojovny na koncích budou z hřebíků a podložek pod šrouby, případně z nějakých plíšků. Finální podoba záleží na tom, na co přesně potrefím v komoře, případně v železářství. Stanice budou asi z bílé lepenky. "Nádobíčko" zde:


Ve finále by to mělo vypadat takto:

1 komentář:

  1. ok, na sedacku dejte lidi, pomuze to, stanice udelejte z prusvitneho papiru nebo plexi, ph

    OdpovědětVymazat