pondělí 8. listopadu 2010

Odbočka... slepá?

pražské mosty

propojení břehů (Holešovice - Karlín)

Plnohodnotné napojení Štvanice na strukturu města vyžaduje bezpochyby více pěších spojení s okolím (Letná, Staré Město) než jen lávku mezi tržnicí a River City. Nicméně kromě nevlídného Hlávkova mostu a uvažovaných lávek by se jedním mohl stát také Negrelliho viadukt. Ten totiž po vybudování „Nového spojení“ a zrušení Masarykova nádraží (je prokazatelné, že jej opravdu můžeme postrádat) ztrácí smysl. Vlaky z hlavní trati do Kralup pojedou přes Holešovice na Hlavní nádraží. Trať do Dejvic je možné přesměrovat také na holešovické nádraží anebo možná úplně zrušit (nutná analýza). 

pražská železniční síť

Stačilo by tedy propojit Negrelliho viadukt se Štvanicí (schody, rampa, …?) a může fungovat jako perfektní spojení významných pražských parků – Vítkovem a Stromovkou. Nehledě na fakt, že kompletní zrušení železnice přes Bubny výrazně usnadní další kroky v tomto území.


New York - High Line Park
New York - High Line Park
Paris - Viaduc des Arts

Paris - Viaduc des Arts

Paris - Viaduc des Arts

Myšlenka konverze Negrelliho viaduktu se objevila na pražských Městských zásazích 2010. 
Autoři: Czech Develop (Tomáš Legner, Matěj Gogner)
http://www.czechdevelop.cz/web2/index.php?/verejne/konverze-negrelliho-viaduktu/

Žádné komentáře:

Okomentovat