![]() |
pražské mosty |
![]() |
propojení břehů (Holešovice - Karlín) |
Plnohodnotné napojení Štvanice na strukturu města vyžaduje bezpochyby více pěších spojení s okolím (Letná, Staré Město) než jen lávku mezi tržnicí a River City. Nicméně kromě nevlídného Hlávkova mostu a uvažovaných lávek by se jedním mohl stát také Negrelliho viadukt. Ten totiž po vybudování „Nového spojení“ a zrušení Masarykova nádraží (je prokazatelné, že jej opravdu můžeme postrádat) ztrácí smysl. Vlaky z hlavní trati do Kralup pojedou přes Holešovice na Hlavní nádraží. Trať do Dejvic je možné přesměrovat také na holešovické nádraží anebo možná úplně zrušit (nutná analýza).
![]() |
pražská železniční síť |
Stačilo by tedy propojit Negrelliho viadukt se Štvanicí (schody, rampa, …?) a může fungovat jako perfektní spojení významných pražských parků – Vítkovem a Stromovkou. Nehledě na fakt, že kompletní zrušení železnice přes Bubny výrazně usnadní další kroky v tomto území.
![]() |
New York - High Line Park |
![]() |
New York - High Line Park |
![]() |
Paris - Viaduc des Arts |
![]() |
Paris - Viaduc des Arts |
![]() |
Paris - Viaduc des Arts |
Myšlenka konverze Negrelliho viaduktu se objevila na pražských Městských zásazích 2010.
Autoři: Czech Develop (Tomáš Legner, Matěj Gogner)
http://www.czechdevelop.cz/web2/index.php?/verejne/konverze-negrelliho-viaduktu/
Autoři: Czech Develop (Tomáš Legner, Matěj Gogner)
http://www.czechdevelop.cz/web2/index.php?/verejne/konverze-negrelliho-viaduktu/
Žádné komentáře:
Okomentovat