pondělí 29. listopadu 2010

Znovu a (snad) lépe

Závěr z předešlé prezentace mně přivedl k doplnění analýz z počátku semestru.

Předpokládaný nárůst počtu obyvatel v území

Prostupnost území, vzájemná poloha mostů

Spojení Holešovice <=> Karlín (mosty)

Následující skica potvrzuje myšlenku, které se držím od začátku, a to je "všesměrné" propojení Holešovic, Karlína a Štvanice.


Koncept

Koncept "kabel"

Koncept "kabel" - jednotlivá propojení (vlákna) se odpojují z hlavního svazku a napojují jednotlivé břehy i výškové úrovně. Nevýhodou je chybějící spojení Karlín <=> Štvanice, které je v rozporu z konceptem.

Chybějící spojení

Koncept "kabel" - variantní řešení

Důraz, který od počátku kladu na rozvoj Bubnů a Rohanského nábřeží mně dovedl k zamyšlení, že bych ve svých analýzách měl počítat i s obnovením Rohanského ostrova.

Rohanský ostrov

Tuto myšlenku jsem zohlednil v konceptu.



Koncept

Jako inspirace mi dále posloužil náš "počin" na workshopu v Podmokelském mlýně - jednoduchá lávka přes Zbirožský potok.

Stavba lávky

Koncept "stonek" - nepoužil jsem kládu, ale stonek, který lépe vystihuje zadání. 

Inspirace přírodou

Koncept "stonek"

Koncept "stonek"

Koncept "stonek"

 Zelená barva odpovídá listové barvě stonku. Jednotlivé články mají shodnou délku, která odpovídá zákonitostem přírody. V místech krčků jsou umístěny podpory.


Řezy

Závěr - je to krok kupředu, ale nakonec bude vše ještě úplně jinak - viz další příspěvek...

Žádné komentáře:

Okomentovat